فرصت‌های اینفلوئنسر ­مارکتینگ برای بخش پزشکی، بهداشتی و داروسازی

دنبال‌کنندگان یه اینفلوئنسر، اینفلوئنسر رو دوست خودشون می‌بینن. با دقت دنبالش می‌کنن، به داستانش اعتماد می‌کنن و تحت تأثیر نظر اون قرار می گیرن. سازمان‌های صنعت پزشکی، مراقبت‌های بهداشتی و دارویی هم به خاطر ماهیت کارشون نیاز دارن قابل اعتماد به نظر برسن و روی جامعه هدف خودشون تأثیر بگذارن، اما گاهی یه منبع مهم رو که برای تبلیغات لازمه، فراموش می‌کنن: اینفلوئنسرها!

اینفلوئنسرهای زیادی وجود دارن که در موضوعات مختلف فعالیت می کنن. در صنعت پزشکی، بهداشت و درمان و داروسازی قوانین خاصی برای تبلیغ محصولات و خدمات وجود داره؛ ولی اینفلوئنسرهایی هم هستن که هم در این زمینه به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنن و هم با قوانین آشنایی دارن و مورد اعتماد جامعه هستن. حالا می‌خوایم به فرصت‌های اینفلوئنسر مارکتینگ که در این بخش‌ها وجود داره، بپردازیم:

اینفلوئنسر مارکتینگ برای بخش پزشکی و دارویی چه فرصت‌هایی ایجاد می‌کنه؟

بیمار موقع جست‌وجوی آنلاین برای اطلاعات پزشکی، به وبسایت‌ها، تالارهای گفتگو و شبکه‌های اجتماعی مختلف سر می‌زنه و به دنبال اطلاعات مفید و قابل اعتماده. سازمان‌های پزشکی، مراقبت‌های بهداشتی و دارویی می‌تونن با بلاگر یا اینفلوئنسری بانفوذ برای صحبت در مورد یه محصول، خدمات یا امکانات پزشکی همکاری کنن. به این ترتیب، از مخاطبین و شخصیت قابل اعتماد اینفلوئنسر سود می‌برن. در کنار این‌ها، بسیاری از وب‌سایت‌ها و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی با وبلاگ‌نویسان تأثیرگذار آگاه و به‌روز همکاری می‌کنن و از نظر سئو کاملاً فکرشده عمل می‌کنن. این می‌تونه تضمین‌گر حضور قوی آنلاین در شبکه‌ها و موتور جست‌وجوی Google باشه.

تبلیغات اینفلوئنسری در حوزه بهداشت و درمان چه شکلیه؟

اینفلوئنسر می‌تونه در وبلاگ، کانال یوتیوب، یا رسانه‌های دیگه‌ی خودش، محصول یا خدمات پزشکی رو توصیه کنه، لینکی مرتبط به وبسایت محصول یا خدمات به اشتراک بگذاره، یا به شکلی دیگه، اون محصول یا خدمات رو به مخاطب خودش معرفی کنه. اینفلوئنسر از طریق رسانه‌های اجتماعی، وبسایت برند رو به اشتراک می‌گذاره تا اون رو به دید دنبال‌کنندگان خودش برسونه. هرچه تعداد فالوئر و میزان تأثیرگذاری بیشتری داشته باشه، امکان رسوندن پیام به گروه هدف و تاثیر روی اون‌ها بیشترمی‌شه.

به‌عنوان مثال: بلاگر حوزه سلامت با افراد زیادی در مورد یه محصول مراقبتی (مثلا قرص‌های ویتامین) صحبت می‌کنه که تجربه خوبی از استفاده اون‌ها داشته. این به آگاهی از برند و شهرت برند (در این مورد همون شرکت داروسازی) کمک می‌کنه. دنبال‌کنندگان اینفلوئنسر، اطلاعاتی رو که می‌گیرن، گاهی مسلم می‌دونن و درست مثل بلاگر مورد­­ اعتمادشون، واکنش مثبتی به برند خواهند داشت.

در مورد تبلیغ دارو، بلاگر بانفوذ می‌تونه بدون نام بردن از دارو در مورد یه بیماری صحبت کنه. به این ترتیب آگاهی درمورد بیماری ایجاد می‌شه و هیچ اصل اخلاقی وقانونی زیر پا گذاشته نمی‌شه. برای تبلیغ محصولات خود مراقبتی قوانین سخت‌گیرانه‌تری نسبت به داروها وجود داره. چون این سخت‌گیری قبلاً در قوانین و مقررات صنعت داروسازی وضع شده و نظارتی از پیش در این مورد انجام شده.

رسانه‌های اجتماعی برای تأثیرگذاری هر چه بیشتر و کارایی بالای اینفلوئنسر مارکتینگ ضرورین. برای صنعت پزشکی، مراقبت‌های بهداشتی و دارویی استفاده از ویدئو می‌تونه خیلی جالب باشه. اگه اینفلوئنسر بانفوذ پیامی رو در ویدیو مرتبط با صنعت پزشکی، بهداشتی یا دارویی اعلام کنه، گروه هدف با دیدن ویدئو به صورت غیرمستقیم مخاطب بلاگر قرار می‌گیره. علاوه بر این، تصویر و صدا باعث انتقال بهتر پیام می‌شه، خصوصاً اگه با خلاقیت همراه باشه.

                                                 

نمونه‌ای از اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار پر­طرفدار این روزها هم مربوط به بلاگرهای حوزه آرایش و زیبایی یا به‌اصطلاح بیوتی بلاگرهاست. بیوتی بلاگرها هر هفته تعدادی ویدیو تولید می‌کنن و در اون‌ها محصولات بهداشتی و زیبایی متفاوت رو به دنبال‌کننده‌های خودشون توصیه می‌کنن. این ویدئوها می‌تونه آموزش یه سبک آرایش یا روتین مراقبت پوست یا سناریوهایی باشه که برای مخاطب جذابه.

عده‌ای دیگه متخصصان و پزشکان هستن که به‌صورت تخصصی درمورد بیماری‌ها، داروها و ویتامین‌ها به مخاطب خودشون اطلاعات درست و دقیقی می‌دن. در زمان پاندمی این گروه از افراد مورد توجه زیادی قرار گرفتن و اطلاعات به‌روز رو در سریع‌ترین زمان ممکن به مخاطب منتقل کرده و در لایوهای مختلف با متخصصان دیگه به گفتگو می‌نشستن.

اینفلوئنسر مارکتینگ، جزئی از استراتژی بازاریابی صنایع پزشکی!

تجربه نشون داده که فرصت‌های زیادی برای صنعت پزشکی، مراقبت‌های بهداشتی و داروسازی وجود داره که به بازاریابی اینفلوئنسری مرتبطه. توی این حوزه شاید بیشتر از هر زمینه دیگه‌ای باید به قوانین و مقررات توجه شه و اصول اخلاقی به‌طور کامل رعایت بشه.

به‌عنوان تولیدکننده پزشکی، ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی و درمانی یا شرکت داروسازی، همیشه در نظر بگیرین که کدوم اینفلوئنسر میتونه در عین رعایت اخلاق و صداقت، گزینه مناسب برای معرفی پیام شما به بهترین شکل ممکن باشه. به سابقه فرد، سبک کاری، تعداد و نوع فالوئرها دقت کنین. فقط در این صورت می‌تونین مطمئن بشین که پیام‌تون به افراد مناسب می‌رسه و سرمایه‌گذاری‌تون در اینفلوئنسر مارکتینگ نتیجه مطلوب‌تون رو می‌ده.

ما در آژانس اینفلوئنسر مارکتینگ نت‌بینا، زیروبَم دنیای اینفلوئنسرها رو می‌دونیم و براتون بهترین اینفلوئنسرهای متناسب با کمپین‌تون رو انتخاب می‎‌کنیم، با اونها مذاکره می‌کنیم، کمپین رو اجرا و گزارش عملکرد کمپین رو در اختیارتون میذاریم. برای دریافت مشاوره و یا ثبت درخواست، اینجا کلیک کنین و یا به آدرس influencer@netbina.com ایمیل بزنین.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست