آگاهی بیشتر از برند با اینفلوئنسر مارکتینگ!

اگه دنبال مسیری هستین که آگاهی مخاطبان هدف از برندتون رو بیشتر کنین و اسم برندتون رو سر زبون‌ها بندازین، اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین راه‌ها برای شماست!

در اینجا می‌خوایم درباره روش دستیابی به مخاطبان جدید از جامعه هدف، افزایش علاقه به برند و ایجاد حس مثبت بیشتر نسبت به برند حرف بزنیم.

 

افزایش آگاهی از برند با اینفلوئنسر مارکتینگ

وقتی که هدف بازاریابی افزایش آگاهی نسبت به برند باشه، ذهنِ خیلی‌ها در درجه اول به‌جای کیفیت، سمت کمیت می‌ره. اما همیشه اینکه مکرر در تبلیغات دیده بشین، مؤثرترین روش برای نشون دادن اسم برندتون نیست.

برای تأثیرگذاری روی مخاطب، «نوع» ارتباط شما با مخاطب کلیدیه. یکی از بزرگ‌ترین امتیازهای اینفلوئنسر مارکتینگ، درست در همین نوع ارتباط نهفته‌ست. توصیه اینفلوئنسرها معمولاً چیزی شبیه توصیه شخصی یه دوسته، و برای همینه که فالوئرها به نظرات کسی که مثل دوست‌شونه، اهمیت می‌دن.

اگر با اینفلوئنسر مناسب کارکنین، مخاطب اسم برند شما رو به عنوان یه برند معتبر و قابل اعتماد به خاطر می‌سپره. بنابراین، ارتباط خوب با مخاطب یکی از مهم‌ترین دلایل برای اینه که اینفلوئنسر مارکتینگ ابزار بازاریابی مؤثری برای افزایش آگاهی از برنده.

اینفلوئنسرها چطور آگاهی از برند رو بیشتر می‌کنن؟

توی بازار رسانه‌ایِ پر سروصدای امروز، برجسته شدن و تأثیرگذاری میون انبوه رقبا برای برندها از همیشه سخت‌تره. برای ساختن یه برند قوی، باید در درازمدت مثل یه دوست کنار مخاطبان هدف خودتون باشین. نمی‌تونین هرازچندگاهی خودی نشون بدین و فکر کنین که این کافیه. باید حضور مستمر داشته باشین، ارزش افزوده به مخاطبان‌تون بدین و متناسب با نیازها و خواسته‌هاشون با اون‌ها ارتباط برقرار کنین.

 

همه این‌ها ممکنه کمی پیچیده به نظر بیاد. ایجاد رابطه قوی با مخاطبان و در نهایت افزایش آگاهی از برند کار ساده‌ای نیست. اما خوشبختانه، راه‌های هوشمندانه‌ای برای انجامش وجود داره، که یکی از اون‌ها همکاری با اینفلوئنسرهاییه که مخاطبان شما اون‌ها رو دنبال می کنن.

 

بیشتر اینفلوئنسرها سال‌های زیادی رو صرف ایجاد یه پیوند قوی با فالوئرهای خودشون کردن و شما از طریق اون‌ها، این فرصت رو دارین که از این ارتباط قوی استفاده کنین و پیام خودتون رو به فالوئرهای اون‌ها برسونین.

وقتی یه اینفلوئنسر درباره شرکت یا محصولات شما صحبت می کنه، پیام شما می تونه در مقایسه با وقتی که خودتون از برندتون بگین، به روش خیلی قوی‌تر و تأثیرگذارتری منتقل بشه. تحقیقات اخیر نشون می‌ده که مصرف‌کنندگان باور دارند توصیه اینفلوئنسر قابل اعتمادتر از توصیه برنده! پس تا اینجا اعتماد و رابطه به وجود اومده و تنها کاری که باید انجام بدین اینه که از این ارتباط و اعتماد به روشی مناسب استفاده کنین.

یادتون باشه که فرایند آگاهی از برند از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ یک‌ شبه اتفاق نمی‌افته. باید بهش فرصت بدین و در درازمدت با این کانال کار کنین تا از اعتبار و قابل اعتماد بودن اون مطمئن بشین.

اما بریم سراغ دو دلیل دیگه! دو دلیلی که نشون می‌ده اینفلوئنسر مارکتینگ برای افزایش آگاهی از برند، روش خیلی خوبیه و این افزایش آگاهی باعث افزایش گستره مخاطب‌ها و ایجاد علاقه به برندتون می‌شه.

دسترسی به مخاطبان هدف جدید

اگه برند شما قبلاً توی بازار جا افتاده باشه، احتمالاً قبلاً با رسانه‌های سنتی کار کردین و روی اون‌ها سرمایه گذاری کردین.

بزرگ‌ترین تفاوت و مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در مقایسه با تلویزیون یا سایر رسانه‌های سنتی، اینه که شما می‌تونین توی زندگی روزمره مخاطبان حضور داشته باشین.

رفتار مصرف‌کننده‌های امروزی با نسل‌های قبلی فرق می‌کنه. مصرف‌کننده امروزی دستورپخت رو جای کتاب آشپزی، توی اینستاگرام پیدا می‌کنه، برای مقایسه و انتخاب جاروبرقی جدید، ویدیوی یوتیوب تماشا می‌کنه و واسه انتخاب تور سفر خودش، دیگه سراغ مجله نمی‌ره و به‌جاش، نظرات کسایی مثل خودش رو می‌خونه.

دستیابی به این مخاطب هدف مدرن و دیجیتال با رسانه‌های سنتی تقریباً نشدنیه. اما با اینفلوئنسر مارکتینگ، این شانس رو دارین که آگاهی از برند رو میون مخاطبان هدف جدید و بخصوص میون کسایی که زمان زیادی رو آنلاین می‌گذرونن، افزایش بدین.

 

آگاهی بلندمدت از برند باعث ایجاد علاقه می‌شه!

همکاری طولانی‌مدت با اینفلوئنسر می‌تونه باعث حس مثبت‌تری به برند بشه. چون مخاطبان با اینفلوئنسر ارتباط دارن و به توصیه‌های اون اعتماد می‌کنن، در درازمدت، این روند می تونه به افزایش علاقه به برند کمک کنه. به خاطر همینه که فالوئرهای اینفلوئنسر احتمالاً به دوستان و خانواده خودشون در مورد برند شما که توی اینستاگرام باهاش آشنا شدن، حرف می‌زنن! این تعامل و آگاهی مثبت از برند می تواند به طور ارگانیک بیشتر بشه و ابزار قدرتمندی برای شما در فضای دیجیتال بشه.

نتیجه مهم دیگه اینه که مشتری‌هایی که از طریق اینفلوئنسرها سمت شما می‌آن، معمولاً طول عمر بالاتری نسبت به مشتری‌های رسانه‌های سنتی دارن. علتش هم همینه که اون‌ها، از ابتدا، علاقه و حس وفاداری بیشتری نسبت به برند پیدا می‌کنن.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ امتیازهای بی‌شماری داره و به افزایش آگاهی از برند محدود نمی‌شه! موقع همکاری با اینفلوئنسرها، فرصت‌های خوبی برای افزایش فروش و تثبیت برندتون توی بازارهای جدید هم پیدا می‌کنین. 

دوست دارین بیشتر بدونین و مسیر اینفلوئنسر مارکتینگ رو با قدرت شروع کنین؟ با کارشناسان اینفلوئنسر مارکتینگ نت‌بینا تماس بگیرین تا براتون بیشتر بگیم و بسته به نیازهای برندتون راهنمایی‌تون کنیم. برای دریافت مشاوره و یا ثبت درخواست، اینجا کلیک کنین و یا به آدرس influencer@netbina.com ایمیل بزنین.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست