اینفلوئنسرها چطور در تغییر رفتار مصرف‌کننده‌ها نقش دارن؟

اهداف بازاریابی رسانه‌های اجتماعی چیه و چرا برندها به اینفلوئنسر مارکتینگ نیاز دارن؟

چند سالی هست که خرید آنلاین با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال رشده. رسانه‌های اجتماعی توی این رشد، نقش پررنگی داشتن و کسب‌وکارها علاوه بر انتقال فروش‌شون به پلتفرم‌های آنلاین، از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی محصولاتشون استفاده می‌کنن.

با در نظر داشتن این تغییر مهم در رویه بازار، باید نگاهی به این موضوع بیندازیم که اینفلوئنسرها چطور رفتار خرید مصرف‌کننده‌ها رو تغییر دادن.

 

خرید آنلاین

خرید آنلاین چه از طریق دسکتاپ و چه گوشی هوشمند در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده. در سطح جهانی آمازون بیشترین نقش رو در تشویق مصرف کنندگان به خرید آنلاین داشته و فروشگاه‌های خیابونی و مشاغل محلی به سرعت به این پلتفرم هجوم آوردن تا گستره مشتریان خودشون رو بیشتر کنن و محدود به یه محله یا حتی یه شهر نباشن.

آمارها نشون می‌ده که استفاده از رسانه‌های اجتماعی در بین نسل Z بسیار بالاست؛ مثلاً بیش از ۵۰ درصد نوجوانان بیش از ۶ ساعت در روز رو پشت صفحه نمایش تلفن همراه‌شون می‌گذرونن.

با در نظر گرفتن این نکات، ارزشش رو داره که کمی بیشتر در مورد راه‌های رشد فروش آنلاین فکر کنیم.

تبلیغات رسانه های اجتماعی

می‌شه گفت که شبکه‌های اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های فناوری یا به‌عبارت دقیق‌تر، یکی از پرکاربردترین ابزارها بوده. پلتفرم هایی مثل فیس‌بوک  و اینستاگرام ابزارهای تازه و هیجان‌انگیزی رو برای ارتباط در سراسر جهان، به اشتراک گذاشتن تجربیات و همچنین به اشتراک گذاری نظرات درمورد محصولات یا خدمات در اختیار مصرف‌کننده‌ها گذاشتن.

برای همین کسب‌وکارها از این فرصت گسترده در رسانه‌های اجتماعی استفاده کردن و چه با تبلیغات مستقیم و چه از طریق اینفلوئنسرها و شخصیت‌های تاثیرگذار به سراغ تبلیغ در این پلتفرم‌ها رفتن. طبق نظرسنجی‌ها، درصد زیادی از کاربران اینستاگرام بعد از دیدن یه تبلیغ در اینستاگرم، برندی رو دنبال کردن، روی وب‌سایت برند کلیک کرده و یا حتی خرید انجام دادن.

از اینجاست که اهمیت اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر تغییر چشمگیری داشته.

 

رفتار خرید آنلاین نسل Z

امروز، با افزایش سهم بازار آنلاین و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و البته، اثر همه‌گیری ویروس کرونا در این روند، می‌تونیم تغییر رفتار مصرف‌کنندگان را تحت تأثیر اینفلوئنسرها به خوبی ببینیم.

همه ما دوست داریم قبل از خرید محصول، نظرات بقیه مشتریان رو بدونیم و اگه با سیلی از نظرات منفی مواجه بشیم، از خرید صرف نظر می‌کنیم.پس بدیهیه که درصد زیادی از مصرف‌کنندگان، به احتمال بیشتری سراغ محصولی می‌رن که کس دیگه‌ای هم اون رو توصیه کرده باشه.

نسل Z بیشتر از ۷۰ درصد وقت آزاد خودش رو آنلاین می‌گذرونه و به‌عنوان نسلی که قدرت خرید آینده رو در دست داره، بیش از ۴۰ درصد سهم بازار خرید آنلاین در سطح جهانی رو به خودش اختصاص داده.

تاثیر اینفلوئنسرها بر هزینه کردن

با در نظر گرفتن همه این آمار و ارقام، عجیب نیست که اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی منبع مهمی برای استراتژی بازاریابی آنلاین باشن. ما می‌دونیم که مشتری‌ها تمایل دارن قبل از خرید، نظرات بقیه رو بررسی کنن یا از دوستانشون مشورت بگیرن. برای همینه که برندها می‌تونن با همکاری اینفلوئنسرها، بین مخاطبان هدف خودشون حس اعتماد و وفاداری ایجاد کنن.

اینفلوئنسرهای اینستاگرامی می‌تونن در جریان فعالیت‌های مارکتینگ آنلاین موثر باشن، اما صرف نظر از تعداد فالوئر، معمولاً فقط در یه بازار خاص تخصص دارن. برای هر حوزه‌ای، از زیبایی، مراقبت از پوست، مد و فشن گرفته تا ورزش، سبک زندگی و تکنولوژی، صدها اینفلوئنسر متخصص وجود داره.

مصرف‌کننده‌ها معمولاً اینفلوئنسرهایی که دنبال می‌کنن رو دوست دارن و حسی همراه با اعتماد و وفاداری به اون‌ها دارن. اون‌ها حس می‌کنن اینفلوئنسر مورد علاقه‌شون رو براساس محتوایی که می‌بینن کاملاً می‌شناسن و می‌تونن مثل یه رفیق خوب به حرفش اعتماد کنن. پس خیلی از اوقات، فقط کافیه این رفیق مجازی نظر مثبت خودش رو درباره محصولی اعلام کنه تامخاطبانش  تصمیم خرید اون رو بگیرن!

 

چرا باید از اینفلوئنسرها برای برندتون استفاده کنین؟

اگه هنوز در مورد روش‌های مارکتینگ اینستاگرام برندتون مطمئن نیستین یا شک دارین استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ برای شما مناسب باشه، ببینید آیا موارد زیر جزء اهداف کسب‌وکار شما به حساب می‌آن یا نه:

 

  1. ایجاد آگاهی از برند و محصول
  2. بهبود ارتباط با مشتریان و مخاطبان
  3. بهبود روند تصمیم خریداران با نظرات بی‌طرفانه
  4. اشتراک گذاری گسترده تخفیف و پروموشن

 

این‌ها چهار پایه اصلی به شمار می‌آن که نمی‌شه اون‌ها رو از اصول بازاریابی مؤثر حذف کرد. با در نظر گرفتن ارقام رو به رشد خرید آنلاین و استفاده از رسانه‌های اجتماعی امروز، اینفلوئنسر مارکتینگ ابزار خوبیه که می‌تونه به شما کمک کنه. با پیدا کردن اینفلوئنسرهایی که فعالیتی مرتبط به برند شما داشته و مخاطبان منطبق با بازار هدف شما رو دارن، می‌تونین به اهداف برندتون نزدیک‌تر بشین.

اما اینفلوئنسر مارکتینگ چیزی فراتر از پیدا کردن اکانت‌هایی با بیشترین تعداد فالوئره! با بررسی اهداف‌تون و انتخاب پلتفرم متناسب با اهداف، تحلیل فالوئر و سنجش معیارهای اعتبار اینفلوئنسر، خواهید دید که اینفلوئنسر مارکتینگ دنیای وسیعیه که ورود بهش، نیازمند تخصص و بینش مارکتینگ حرفه‌ایه.

ورود به حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ ممکنه کار پیچیده‎‌ای به نظر برسه، اما قطعاً ارزشش رو داره! مخصوصاً اگر با راهنمایی متخصصان اینفلوئنسر مارکتینگ، اون رو به استراتژی محتوای خودتون اضافه کنین.

بازاریابی اینفلوئنسر مرتبط با برندتون، می‌تونه از روش‌های بازاریابی سنتی، هم ارزون‌تر و هم اثرگذارتر باشه و به شما کمک کنه مستقیماً با کسب‌وکارهای بزرگ‌تر رقابت کنین!

اطلاعات به‌دست‌اومده در سال‌های اخیر درباره استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات اینستاگرامی، همه و همه اهمیت استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی رو نشون می‌دن. حضور گسترده نسل Z در این پلتفرم‌ها هم عامل بسیار مؤثری در تبلیغات با این گروه مخاطب هدفه. پس اگه برنامه‌تون، رشد و رونق دادن کسب‌وکارتونه، از این بخش بزرگ دنیای مارکتینگ غافل نمونین و اینفلوئنسر مارکتینگ رو آغاز کنین!

ما در آژانس اینفلوئنسر مارکتینگ نت‌بینا، زیر و بم دنیای اینفلوئنسرها رو می‌دونیم و براتون بهترین اینفلوئنسرهای متناسب با کمپین‌تون رو انتخاب می‎‌کنیم، با آن‌ها مذاکره می‌کنیم، کمپین رو اجرا کرده و گزارش عملکرد کمپین رو در اختیارتون می‌گذاریم. برای دریافت مشاوره و یا ثبت درخواست، اینجا کلیک کنین و یا به آدرس influencer@netbina.com ایمیل بزنین.  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست