خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ چطور می‌تواند به برند شما کمک کند؟

با فرض این‌که تصمیم گرفتید از اینفلوئنسر مارکتینگ در استراتژی بازاریابی برند خود استفاده کنید، چطور می‌توانید از میان هزاران هزار نفر اینفلوئنسر یا اینفلوئنسرهای مناسب را برای کمپین خود پیدا کنید؟ از کجا می‌توانید مطمئن شوید که فالوئرها، نرخ تعامل و سایر اطلاعاتی که اینفلوئنسر به شما می‌دهد، واقعی هستند؟ و اگر اینفلوئنسر مناسب را پیدا کردید و کاملاً هم از انتخاب خود مطمئن بودید، چطور همکاری خود با اینفلوئنسر را شکل می‌دهید، مذاکره می‌کنید و از نتیجه مطلوب اطمینان حاصل می‌کنید؟

پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ راهکاری‌ست که با در اختیار گذاشتن ابزارهای مناسب، به شما کمک می‌کند برخی از این مراحل را آسان‌تر طی کنید و با اطمینانی بیشتر به نتیجه‌ای دلخواه‌ برسید. در واقع، تصمیم به گنجاندن اینفلوئنسر مارکتینگ در استراتژی برندتان، تازه اول راه است و حالا که پا به این دنیای وسیع و نامحدود گذاشته‌اید، لازم است راهنمایی برای ادامه مسیر داشته باشید.

 

نمونه‌های جهانی پلتفرم اینفلوئنسر

در سطح جهانی، پلتفرم‌های اینفلوئنسر مارکتینگ زیادی وجود دارند و هر کدام، امکانات مشخصی را در اختیار شما می‌گذارند. برای مثال، هایپ‌آدیتِر (HypeAuditor)، آماری مانند نرخ تعامل و میزان بازدید و مشاهده دنبال‌کنندگان اینفلوئنسر را به شما نشان داده و اطمینان حاصل می‌کند که اینفلوئنسر مورد نظرتان، دنبال‌کنندگان واقعی و نرخ تعامل مطلوب شما را دارد و از اتلاف هزینه و انرژی جلوگیری می‌کند.

تا به حال تحقیقات زیادی انجام شده که نشان می‌دهد بسیاری از برندها – حتی برندهای بسیار بزرگ و شناخته شده – با اینفلوئنسرهایی همکاری می‌کنند که فالوئرهای واقعی ندارند و نمی‌توانند نتیجه مطلوب برندها را به دست دهند. به عبارت دیگر، برندها محصولات خود را به افرادی تبلیغ می‌کنند که وجود خارجی ندارند. در چنین موقعیتی، پلتفرم یا آژانس اینفلوئنسر مارکتینگی که بتواند از اثرگذاری اینفلوئنسر مورد نظرتان اطمینان حاصل کند، به کار شما می‌آید.

کار دیگری که پلتفرم‌هایی مانند هایپ‌آدیتر انجام می‌دهند، دنبال‌کردن عملکرد اینفلوئنسر در کمپین شما و ارائه گزارش نهایی شامل شاخص‌های کلیدی مانند رشدِ حساب و فروش از طریق اینفلوئنسر و موارد مشابه است. چنین گزارش‌هایی در اصلاح و توسعه استراتژی بازاریابیِ اینفلوئنسری‌تان، بسیار مفید هستند.

پلتفرم محبوب جهانی دیگر، Heepsy، کمک می‌کند تا با توجه به اهداف کمپین و نوع استراتژی‌ شما اینفلوئنسرهای مناسبی را پیدا و انتخاب کنید. Heepsy علاوه بر اطلاعات عمومی اینفلونسر مانند نرخ تعامل و بازدید، درباره نوع مخاطب اینفلوئنسر و مشخصات آن‌ها نیز اطلاعات کاربردی و مفیدی در اختیارتان می‌گذارد.

اگرچه چنین پلتفرم‌هایی در سطح جهانی و بسیاری از کشورها، ایده‌آل عمل می‌کنند، اما درمورد کشورهایی مانند ایران، عموماً نتیجه مطلوب را ندارند و برای یافتن اینفلوئنسرهای ایرانی و یا فارسی زبان، مناسب نیستند. در چنین شرایطی، پلتفرم‌ها و آژانس‌هایی که مختص ایران هستند، اثربخشی بسیار بیشتری خواهند داشتند.

 

آژانس اینفلوئنسر مارکتینگ نت‌بینا چه خدماتی ارائه می‌کند؟

ما در تیم اینفلوئنسر مارکتینگ خود یک بانک اطلاعاتی شامل مشخصات هزاران اینفلوئنسر فارسی‌زبان، به‌همراه حوزه کاری، مخاطب، نرخ تعامل و بازدید، هزینه همکاری و اطلاعات دیگر داریم که ازطریق آن می‌توانیم مشاوره‌ای دقیق، سریع و تخصصی با توجه به نیازهای برند و کمپین و همینطور بودجه شما ارائه دهیم.

به دلیل ارتباط نزدیک و همکاری پیوسته اعضای تیم‌مان با اینفلوئنسرها، می‌توانیم مذاکرات را به‌سرعت پیش برده و به توافقی مطلوب برای برند و اینفلوئنسر دست پیدا کنیم. همچنین با بررسی و تسلط دقیق به محتوای اینفلوئنسر، از عملکرد و اثربخشی همکاری اطمینان حاصل می‌کنیم. درنهایت گزارش‌هایی کامل ارائه می‌دهیم که نحوه عملکرد اینفلوئنسر از جوانب مختلف را در اختیار برند می‌گذارد.

داشتن راهنمای درست در انتخاب و برقراری ارتباط با اینفلوئنسر جزو مسائل مهمی ست که برندها با آن روبرو هستند و نت بینا در هر لحظه در کنار شماست. با اینفلوئنسر مارکتینگ درست تفاوت میان گرفتنِ نتایج فراتر از انتظار برای پروژه خود و یا کلافگی و صرف نظر کردن از این امکان ارزشمند را درک می‌کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، ثبت درخواست همکاری و یا دریافت مشاوره از تیم اینفلوئنسر مارکتینگ نت‌بینا، با آدرس ایمیل influencer@netbina.com  تماس بگیرید و یا سری به صفحه اصلی سایت ما بزنید. برای خواندن مطالب بیشتر، بلاگ‌مان را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست