چهار مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها

همکاری برند و اینفلوئنسر، تعاملی ارزش‌آفرین برای هر دو طرف است که طی آن، برند می‌تواند محصول یا خدماتش را به‌شکلی اثرگذار به مخاطب هدفش ارائه کرده و اینفلوئنسر هم، محصول یا خدماتی را که معتقد است می‌تواند برای مخاطبانش جالب و مفید باشد، به آن‌ها معرفی کند. این همکاری برای برندها مزایای بسیاری به همراه دارد که در زیر، نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم.

 

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ برای یک برند چیست؟

1- اعتماد

وقتی بحث اینفلوئنسر مارکتینگ به میان می‌آید، یکی از مهم‌ترین عناصر تأثیرگذار، اعتماد مخاطب است. برندها نیاز دارند که پیش از هر چیز، اعتماد مخاطب هدف‌شان را به دست بیاورند که عموماً کاری دشوار و زمان‌بر است. برای اینفلوئنسر، اعتماد اغلب مسئله‌ای از پیش حل شده است؛ چرا که دنبال‌کنندگان اینفلوئنسر به خواست و علاقه خودشان به حرف‌هایش گوش می‌دهند و برای دیدن محتوایش زمان می‌گذارند. در این‌جا اینفلوئنسر می‌تواند در نقش کاتالیزور عمل کرده و با معرفی درست برند، این اعتماد را ایجاد کند.

 

2- دسترسی مؤثر به مخاطب هدف

هر اینفلوئنسر بسته به حوزه فعالیتش، مخاطبانی را به خود جذب کرده که مشترکات، و عموماً ویژگی‌های مشابهی دارند؛ ویژگی‌هایی که می‌توانند در صورت انتخاب اینفلوئنسرِ درست، منطبق بر ویژگی‌های بازار هدف برند باشند. این‌جاست که دسترسی به مخاطب اینفلوئنسر با کمک اینفلوئنسر بسیار آسان می‌شود. بسیاری از اینفلوئنسرها مخاطبانی دارند که برندها نمی‌توانند جای دیگری به آن‌ها دست پیدا کنند و تبلیغات سنتی تلویزیونی و بیلبورد و غیره، روی آن‌ها چندان اثرگذار نیست!

 

3- آگاهی از برند

اینفلوئنسرها می‌توانند ده‌ها یا صدهاهزار دنبال‌کننده داشته باشند و با صحبت کردن از برند خود، اسم شما را بر سر زبان‌ها بیندازند و مخاطبان هدف را با قصه برند و محصول شما همراه کنند. افراد برای این اینفلوئنسرها را دنبال می‌کنند که محتوای تولیدی آن‌ها را ارزشمند می‌دانند، و محتوایی که اینفلوئنسر برای معرفی و توصیه برند شما ارائه می‌کند نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. پس مخاطبان شما در کنار آشنایی با برندتان، آن را ارزشمند خواهند دید.

 

4- کمک به استراتژی محتوا

تولید همیشگی محتوای تازه و خلاقانه برای جذب مخاطب کار آسانی نیست. همکاری با اینفلوئنسرها می‌تواند بخشی از بار تولید محتوا را از دوش شما بردارد. از آن‌جایی که اینفلوئنسر عموماً برند یا محصول شما را به شیوه و با ابتکار خودش (و البته با توافق با شما!) به مخاطب معرفی می‌کند، بخشی از محتوای تبلیغاتی شما، توسط اینفلوئنسر تولید می‌شود و بدین ترتیب با اینفلوئنسر مارکتینگ، همراه و دستیاری در استراتژی تولید محتوای برند خود خواهید داشت.

 

اما مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ به این‌ها محدود نمی‌شود. اینفلوئنسرها می‌توانند گزینه‌ای بسیار خوب برای تعاملی بلندمدت و اثربخش باشند تا ارتباط بهتری با مخاطبان‌ خود داشته باشید، کمپین‌های مؤثرتری راه بیندازید و تغییراتی چشمگیر در نرخ تبدیل و فروش محصول یا خدمات خود ببینید.

فهرست